Skip to main content

Posts

Featured

Penyakit Hati

Assalamulaikum.

Okay.. post kalini aku cerita sikit tentang penyakit HATI. Macam kita tau hati ni bukan setakat kenser atau sebaginya. Hati ni dia banyak sangat penyakit. Contoh : riak , takabbur, ujub, dll.

Tapi   aku bukan nak cerita pasal bnd2 tu, aku nak cerita macam mn nak bg hati kita KUAT - SADO - QAWIY ? Haaaaaa... yg ni aku cerita dkt hmpa.

First : Dari pengalaman aku sndri .
Aku kerja dgn ramai hati. macam2 perangai yang aku jumpa. macam2 org aku jumpa. jujur lah aku pun ambik masa setahun nak tarbiyah hati Hati ni. ajar hati bg kuat. Bukan senag wei.
 Faktor sbb bukan senang nak tarbiyah hati ialah : sbb kita dahulukan hati org lain dari. tu selalu sgt org buat.. kemon wei.. sampai bila nak jaga hati org ? kita ni sapa nak jaga ?
Diri sndiri ! YES ! yourself.. diri hang sndri kena ubah.  Ubah tu bukan jadi yg lebih kejam..Dak dia mcm ignore ja apa buat. Mindset siap2 dlm kepala tu.

Second : Doa senjata umat Islam.
setiap kali solat fardhu aku tak pernah tinggai doa bg Alla…

Latest posts

The Feeling

Warkah Misteri Malam Raya karya: Muhammad Rusydi

CERPEN : Kerana dia seorang Haq ❤

SPM LIFE